Rady masérům do začátku

Začínající maséři se často setkávají s různými otázkami a výzvami, které mohou být užitečným zdrojem inspirace pro ostatní. Zde je několik témat a otázek, které mohou zaujmout třeba i vás. Vezmeme to postupně. Témata, které řešil asi každý z nás.

Jak získat první klienty?

Získání prvních klientů na masáž může být výzvou, ale existuje několik efektivních strategií, které mohou pomoci v začátcích. Já jako první možnost využila:

Hlas lidu

protože jsem potřebovala lokálně oznámit svoji činnost, oslovila jsem kadeřnici, pedikérku a kosmetičku ve svém okolí. namasírovala jsem je, pomohla jim od bolestí a domluvila se s nimi na možné spolupráci. Ony znaly moje schopnosti a ty pak mohly předávat svým klientům a směřovat jejich kroky ke mně. Teprve až po letech jsem využila:

Sociální média

  • Vytvoření profilů: Založení účtu na platformách jako jsou Facebook, Instagram, nebo LinkedIn, kde můžeme sdílet informace o svých službách, fotky a videa o technikách. Zkrátka takové přiblížení se lidem. Navíc prostřednictvím sítí získáme zase jiné klienty. Touto cestou můžeme ještě získávat recenze, kdy například po přečtení jedné konkrétní se mi začaly nahlašovat na masáž další klienti, kteří danou osobu s recenzí brali jako věrohodnou a zveřejnění její zkušenosti byl další střípek do mozaiky k tomu mě navštívit.
  • Reklama
  • investice do placené reklamy na sociálních sítích, nám umožní cílit na specifickou lokalitu a demografii. Je to mnohem lepší varianta, než nabízet svoje služby cestou slev a slevových portálů. To většinou naláká zcela jinou klientelu. Masér si zaslouží takové klienty, kteří ho budou vyhledávat pro jeho jedinečnost. Ať už je to skrze techniku, nebo osobní přístup. Cena by v našem případě neměla být to hlavní, co klienty přiláká. Oni si nás pak nebudou adekvátně vážit a my sami sebe pak také ne. I když jde o začátky, měli bychom si zachovat svoji hodnotu a slevy nabízet pouze například pro známé, malé děti /studenkty atd.
  • ⬆️Úskalím této volby je správné nastavení, text a obrázek /video (kreativa) k reklamě. Ale za to ji můžeme dokonaleji zacílit na konkrétní klientelu, nebo masáž. je důležité vědět, že samotné nastavení není na první dobrou a pokud se rozhodnete, aby vým reklamu někdo vytvořil, čekejte vyšší cenu za její zřízení, nebo nedokonalou specifikaci vašeho záměru.

Webové stránky

  • Profesionální design: Vhodně navržené a uživatelsky přívětivé webové stránky, obsahující osobní fotografie při práci, informace o nabízených službách,  jasných cenách a kontaktních údajích je to, co klienty ujistí v naši činnost. Mohou si vše v klidu prohlédnout, seznámit se s námi a pak se rozhodnout pro konktoktování vás. Toto bezpečné přiblížení se klientům se mi velmi osvědčuje.

Osobní kontakty

  • Místní události: Účastnění se místních akcí, veletrhů a jiných společenských událostí, kde můžeme navazovat kontakty a ukazovat sebe a své služby jako možnost k pomoci na těle, která se více přiblíží lidem a nabídne jim cestu ke zdraví a spokojenosti v těle.
  • Spolupráce: s místními fitness centry, centry zdravých cvičení jako je jóga, taichi, speciální obchůdky zaměřené na zdravou stravu, alternativu, sport a další místa, která mohou doporučit naše služby dalším lidem.

Speciální nabídky

  • Balíčky: Vytvoření cenově výhodných balíčků s více masážemi, které motivují klienty k opakovaným návštěvám. Zpropagujte tento balíček na sítích, letácích, webu a dostaňte do povědomí lidí tuto možnost, zaměřit se na jejich tělo více do podrobna za výhodnější cenu. Například formou permanentky, kdy 10. masáž je zdarma.
  • Slevové akce: Nabídněte slevy při první návštěvě, nebo speciální akce, odměna, při doporučení nových zákazníků.

Online recenze a doporučení

  • Získání recenzí: Požádejte své stávající klienty, aby napsali recenzi na Google, Facebook nebo jiných webech, kde jste vy jako masér vedeni. Mohou také zaslat pro zveřejnění recenzi vám a vy si ji pak s jejich souhlasem uvedete na webu.
  • Doporučení: Vytvořte systém odměn za doporučení, kde vaši klienti získají slevu nebo bonus za každého nového klienta, kterého přivedou.

Vizitky a letáky

  • Distribuce: zařiďte si profesionální vizitky a letáky, které můžete distribuovat v místních obchodech, kavárnách, fitness centrech a dalších relevantních místech. Já sama spolupracuji s kolegy v oblasti TČM a regresní terapie, kde si vzájemně posíláme klienty s tím, jak uznáme za vhodné, že klient potřebuje tu a onu pomoc.
  • Zvažte umístění reklamy v místních novinách, časopisech nebo na komunitních nástěnkách. Čím více budete vidět, tím méně budete pro své klienty cizí. A když už vás uvidí po několikáté, bude to jen více lákavé.

Online rezervační systémy

  • Rezervace: Nabídněte možnost online rezervace prostřednictvím vaší webové stránky nebo aplikací například na Fb, což vám i klientům může usnadnit plánování schůzek.
  • Automatické připomínky: Používejte systémy, které automaticky posílají připomínky na nadcházející rezervace, což snižuje počet zmeškaných schůzek.

Jaké vybavení je nezbytné pro začátek?

Pro začínající maséry je důležité mít správné vybavení, které umožní poskytovat kvalitní služby a zároveň zajistí pohodlí jak pro klienty, tak i pro samotné maséry. Zde je seznam základního vybavení, které byste měli zvážit mít:

Masážní stůl

  • Kvalita a stabilita: Investujte do kvalitního a stabilního masážního stolu, který zvládne různé váhy a pohyby na lehátku. Moji klienti velmi často ocení elektricky stavitelné lehátko, které je stabilní, masivní a snadno přístupné pro všechny věkové kategorie. Ideální šířka je kolem 70 cm, kdy se na něm klient bezpečně otočí a pro naší práci není tělo klienta příliš daleko.
  • Nastavení výšky pro ergonomické pohodlí je dalším kladem pro oba zůčastněné.
  • Přenosný: Pokud plánujete mobilní služby, měl by být stůl snadno přenosný a skládací.

Oleje a krémy

  • Hypoalergenní produkty: Používejte oleje a krémy, které jsou šetrné k pokožce a minimalizují riziko alergických reakcí. Ze základu je to bílá masérská emulze, nebo olivový olej.
  • Možnosti pro inovaci: Svoji masáž můžete příjemně ovlivnit a obměnit přídavkem esencí. Ty je ale potřeba zvážit z hlediska preferencí klientů, typu masáže, nebo i ročního období. Více o olejích je v eBooku Moje první masérna

Polštáře a podložky

  • Ergonomické polštáře a podpěry pro hlavu, kolena, kotníky, nebo třeba pod ramena pro ženy s velkým poprsím, zajistí pohodlí klienta během masáže. Ten se při masáži snáze uvolní a to bude nahrávat vaší úspěšnosti.
  • V případě chladu, se nebojte klientům nabídnout osušku, nebo deku na přikrytí té části těla, kterou právě neošetřujete.,

Dezinfekční prostředky

  • Čistota: Používejte dezinfekční prostředky pro ošetření vybavení a povrchů mezi jednotlivými klienty, aby byla zajištěna vysoká úroveň hygieny a komfortu.
  • Hygiena: Dbejte na čistotu a pravidelné praní všech textilií, které nejsou jednorázové a přicházejí do kontaktu s klienty. Pro snazší práci je jednodušší zařadit do své masérny co nejvíce jednorázových pomůcek. Já si oblíbila roli netkané textilie, která je umístěna na držáku lehátka a vždy každému klientovi odmotám jeho čistou část. Tu položím přes bavlněné prostěradlo, které pravidelně měním. Pro obličej má každý klient papírový ubrousek a po ukončení masáže s ním otřu desinfekci, kterou lehátko čistím. Koš s odpadky vynáším každý den.
  • Péče o ruce: svůj pracovní nástroj si před a po klaždém klientu pečlivě omyjte teplou vodou a desinfekčním mýdlem. Nejde jen o přenos možných bakterií, ale také o energie, které z klienta na sebe můžeme přenášet a naopak. Více o tomto je ve článku 3+7 Čistících rituálů pro maséry.

Hudba a osvětlení

  • Relaxační hudba: Vytvoří příjemnou atmosféru a dopomáhá nám k práci, klient se s jeho dopomocí více uvolní a jeho svaly pak snáze vnímají jednotlivé tahy na těle. Příjemné je využít hudbu se zvuky přírody, nebo jemné hudební nástroje se zpěvem.
  • Nastavitelné osvětlení: Používejte měkké, nastavitelné osvětlení, které podporují relaxaci a zároveň poskytnou dostatek světla pro práci. V zimních měsících jsou na doplnění příjemné svíce.

Oblečení

  • Vhodně vybrané pohodlné, prodyšné a profesionální oblečení, vám umožní přirozený pohyb a zároveň vypadá reprezentativně. Barvy volte podle své obliby, ale pouze bílá nemusí být vždy tou nejvhodnější volbou. Mnozí klienti mají právě z bílé syndrom bílého pláště, a proto oživení bílých kalhot o barevné tričko, je top.

Přenosná taška nebo kufr pro mobilní masáže

  • Pokud nabízíte mobilní služby, investujte do kvalitní přenosné tašky nebo kufru, který usnadní přepravu veškerého vybavení. Mít vše rychle a snadno po ruce je další střípek k vaší rychlosti a profesionalitě.

S tímto základním vybavením budete dobře připraveni na poskytování profesionálních masážních služeb, které zajistí pohodlí a spokojenost vašim klientům.

Mnozí klienti pak také řeší:

Jak se správně starat o své ruce a tělo?

Základem je zvolit si takovou masážní techniku, která vyhovuje konstrukci maséra. To znamená, že drobná, křehká žena, nemůže dlouho vydržet klasickou masáž, nebo třeba Dornovu metodu na statných mužích. To zkrátka není možné, ani při sebelepší kondici. Proto si pečlivě zvažte, kolik jakých technik je ve vašich silách a nepřepínejte se. Zařazujte do svých nabídek techniky méně náročné. Například Kraniosakrální terapie, Acess bars, masáž bylinnými měšci, lymfatické masáže, nebo reiki, mají také svoji oblibu. U těchto technik nepotřebujete velkou sílu a pro klienty jsou také velmi přínosné.

Vždy je ale nezbytné se umět postarat o své ruce, tedy umět uvolnit svaly ve dlaních  a šlachy v loktu. A to využije masér pro sebe i pro klienty. Jednotlivé kroky k postupu a uvolňovací cviky jsou ve výukovém videu o horní polovině těla.

Nejčastější chyby začínajících masérů?
Seznam běžných chyb a jak na ně reagovat, aby se noví maséři mohli rychle zlepšovat má základ v tom, si jich povšimnout tím, že budete více vědomí při své přáci. Říkávám tomu zastavit film. V případě, že zastavíte svoje myšlenky nad probíhající činností a uvědomíte si, jak stojíte, jak máte ruce, jak jste ohnuti, jak je nakloněná hlava, jak rozkládáte váhu na chodidla atd. Tímto podíváním se na sebe a do sebe si více uvědomíte zatížení, zatnutí a naopak ochabnutí jednotlivých svalových skupin. Blíže jsem se k těmto chybám zaměřila ve článku 7 nejčatějších chyb, které maséři často dělají.

Komunikace:

může být pro mnohé začínající maséry také záludností. Při prvních, nesmělých návštěvách se držte slušného vychování. Klienta uctivě přivítat, při podání ruky zjistit jeho jméno, aby při oslovování nedošlo k záměně, zjistit co klienta přivádí a jak mu můžete pomoci.  Nechat ho v diskrétním prostoru si odložit svršky a pak už jen pracovat. Ležícímu klientovi sdělíte, že vás má informovat, když by mu vaše tahy dělaly nějaké velké nepříjemnosti (bolesti), nebo kdyby si naopak všiml něčeho citlivého, o čem nevěděl. Zkrátka potřebujete navázat spolupráci, protože jen tak může klient dostat komplexní službu.  Asi sebe zkušenější masér nemůže vědět vše. A klient má právo se při nepohodlí ozvat.

Klienta ke komunikaci nijak složitě nevybízíme a necháme na něm, zda si chce povídat, nebo svůj čas využije k relaxaci, což je nejvhodnější pro jeho tělo i mysl.

Přetížení svých možností

Postupem čase se může stát, že svoje služby budete nabízet více, než byste chtěli. Klientela se rozroste a čas pro vás samotné se může smrskávat. Toto je čas na zvyšování cen, kdy si už svými zkušenostmi jste jistí a vyšší cena klienty neodradí. Samozřejmě volte zdražení v mezích.

Vzniklé přetížení souvisí s vnitřním nastavením a asertivním jednání, kdy unavený masér nemůže poskytovat kvalitní služby. Pak už je to jen kousek k samotnému znechucení, zvané vyhoření. K tomuto tématu je článek s názvem: Syndrom vyhoření – 10 způsobů, jak ho zastavit dříve, než zhasne poslední plamínek vaší energie.

Profesní rozvoj

Neustálá práce na sobě, zdokonalování se ve svých technikách, konzultace s kolegy, zpětná vazba od klientů a zjišťování si informací z různých zdrojů je cesta, na kterou by neměl masér zapomínat. Přesně k tomuto vytvářím svá výuková videaeBook Manuál maséra profíka, abychom propojili svoje zkušenosti a abyste mohli na lidské tělo nahlížet zase jinýma očima.

Pohledů a rad pro začátek je opravdu mnoho a každý z nás může řešit nějaké svoje specifika. Důležité je, se nevzdávat a hledat na masérském poslání to své, co nás baví a naplňuje. Ostatní přijde časem v podobě nějakého člověka, inspirace, informace.

Jsem masérka tělem i duší, pro tělo i duši. Pomáhám lidem vrátit jim jejich pohyb bez omezení a bolesti, aby mohli pracovat, sportovat a žít tak, jak byli zvyklí. Více o mě se dočtete zde >>

Hledáte více? Podívejte se na 

další e-booky, které jsem napsala

Manuál maséra profíka
Eva Kupilíková

eBook, který může změnit vaši masérskou praxi.

Masér v lékárničce pro celou rodinu
Eva Kupilíková

eBook, který Vám ukáže možnosti pro celou rodinu.

Moje první masérna
Eva Kupilíková

eBook, vám řekne jak si vybudovat první masérnu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.