To, že nejlepší reklamou je spokojený klient je tak otřele pravdivá fráze, že na jejich základech se dá stavě opradu stabilní podnikání. Ale kde vzít toho prvního zákazníka a ještě k tomu spokojeného?
Vezmeme to od začátku. V případě, že nemáte své známé, sousedy a kamarády, kteří by o vás ve svém okolí vyprávěli, tak jistě máte svoji kadeřnici, pedikérku, nehtařku, nebo kosmetičku. Zkrátka nějakou osobu, která pracuje ve službách podobně jako vy a potkává se se spoustou dalších lidí, kteří o sebe pečují? Toto je ten váš základ.
Dalším stavebním kamenem je to, že máte co nabídnout.
Když máte už něco nastudováno a víte, jak vaši práci dělat co nejlépe. Protože pak budete vaši „volavce“ nabízet opravdu exkluzivní služby a ona je bude ráda nabízet dál. V případě, že toto zkusíte ihned po kurzu, bez praxe, tak si můžete udělat tak akorát ostudu a zavřít si dveře u této osoby možná nadobro. A aby se vaše zkušenosti co nejvíce rozrůstaly slouží moje kurzy a výuková videa.
Ve službách, jak je známo, se shromažňují lidé podobného záměru. Povídají si a když slovo dá slovo, tak je to nasměruje do vaší masérny.
S tím také souvisí lokalita- tedy místo, kde vaši masérnu máte.
Ať už je to vesnice, nebo město, frekventovaná ulice, nebo nějaká schovaná ulička, je důležíté být vidět a snažit se o to, aby vás klient snadno našel a nebloudil. Mít jasné značení a pokud možno i místo k parkování, nebo přístup MHD. To je dnes velikým bonusem.
Vnitřní vybavenost prostor je stěžejní pro příjemný, uvolňující pocit klienta. A na tom si dejte opravdu velmi záležet. Nejde jen o ladění barev, nábytku a dekorací. Třeba takový detail, jako že při otevření dveří nebude vidět převlékání klienta, nebo jak leží na masérském stole (paraván, nebo alespoň uzamykatelné dveře) může klienta potěšit, nebo také značně vylekat. V tomto případě nalákaného klietna podruhé vidět už nemusíte a to my určitě nikdo nechceme. Více informací o tom, jak by měla útulná masérna vypadat a co by měla splňovat naleznete v eBooku Moje první masérna.
Jak ukázat klientovi kvality maséra
Vaše práce by měla být poctivá a celistvá. Pracujte s klientem, jako by to byla vaše „první láska“ pečlivě, laskavě a s úctou. Někteří klienti srší humorem, jiní jsou vážnější, ale to už zkušnostmi budete vědět, jak se ke komu chovat. Základ je ale u všech stejný – úcta a slušné chování a respekt k jedinečnosti. A měto by to začít asi takto:
K tomu, aby o vás vědělo co nejvíce klientů můžete samozřejmě využít fyzické letáčky vyrobené s popisem vašich technik a hlavně k čemu slouží. Nejvíce klienty oslovíte tím, že jim napovíte, s čím jim umíte pomoci. Málokdo si umí pod názvem masáže představit vše, co může obsahovat.
Dále se mi v praxi ověřila prosba ke spokojeným zákazníkům. Poprosila jsem je, jestli znají někoho, komu bych mohla pomoci, ať se o mě zmíní, nebo ať vyvěsí můj letáček ve své práci. Není to hned, ale je to několik kroků k tomu, vylézt z ulity neznáma a jít svtříc svým klientům.
Svoji sílu mají také sociální sítě, kde například k různým příležitostem jako je sv. Valentýn, MDŽ, Den matek, Vánoce… můžete vyhlásit nějakou akci, soutěž, nebo třeba slevu. Jen je potřeba si nastavit reklamu pro vaše okolí. V případě velkého rozsahu zbytečně platíte za reklamu pro ty, kteří to k vám mají daleko a to je odradí. A pokud se stane, že někdo vloží děkovný komentář s tím, že jste mu pomohli s jeho trápením, je úspěch zaručený.
Dalším tahákem jsou Dárkové poukazy. Řekla bych, že jeto přímo nutnost v našem podnikání. Spokojení klienti a jejich rodinní příslušníci budou váš čas chtít věnovat svým blízkým a toto je nejlepší možnost, jak to udělat. Dejte si na něm opravdu záležet a pokud nejste zdatný grafik, využijte odborníka. Doporučuji na něj dát kolonku pro omezení data k výběru a neuvádět cenu. Na dárku se nesluší uvádět cenu a také můžete libovolně zdražovat a poukazy jsou pořád aktuální.
Mnohdy platí i různé věrnostní akce, kdy klient má například vizitku k vám a jako u lékaře se tam zapisují termíny dalších návštěv. A například 10. masáž je zdarma. Já využívala zdarma masáže jen při odměně dané osobě. Například paní učitelce našich dětí, paní účetní, kadeřnici… Vizitky pro zápisy termínů používám už velmi dlouho, protože klienti tak mají přehled nad další návštěvou a v případě potřeby hned předávat kontakt na vás lidem kolem sebe.
Nejdůležitěší v naší masérské práci je zůstat kliedná/ý a nenechat se vyvést z míry klientem který nepřišel, nebo nízkým počtem klientů. I zahrádce trvá nějaký ten měsíc, než se hezky zazelená a přináší plody. Základem zahrádky je vybrat vhodná semínka a sazeničky. V našem případě jde o vhodnou techniku pro naši oblast a dostatek znalostí. Protože v mém případě, kdybych dokonale dělala medovou masáž, byla bych asi hladem. Chodí mi převážně klienti s unavenými svaly a na to relaxace s medem zkrátka tolik parády neudělá.
Myslete tedy na svoje sebevzdělávání, které je celoživotní proces a na to, že stále je co zdokonalovat. To bude mít také vliv na váš úspěch. Když budete znát a umět svoji práci co nejlépe, lidé si vás najdou. A když budete ještě k tomu vidět a bude o vás slyšet, tak je úspěch váš!
Nedávno se mi stala taková veselá příhoda, kdy mi volal jistý pán, že v lese se potkal s mojí letitou zákaznicí. Postěžoval si u ní, že ho bolí záda a koleno a že to všechno stojí za prd. Že běhá od čerta k ďáblu a pořádné úlevy se nedočkal. Ona mu dala číslo na mě. Druhý den volal a ještě před masáží objednával kolegu. Dnes je tomu 2 měsíce a dotyčný pán už mi poslal celkem 7 dalších lidí.
Někdy nepotřebujete billboardy, ani rozhlas. Stačí pár spokojených zákazníků a hlavně dělat svoji práci čím dám tím lépe! A myslete na to, že vy jste chodící reklama. To, jak na lidi kolem sebe působíte, se odráží nejen na vaší profesi.
Hledáte více? Podívejte se na
další e-booky, které jsem napsala
eBook, který může změnit vaši masérskou praxi.
eBook, který Vám ukáže možnosti pro celou rodinu.
eBook, vám řekne jak si vybudovat první masérnu