Jak získat klienty na masáž – II. pokračování

Dobrou pověst je třeba budovat stejně jako techniku masáže. A čím déle ji budujete, tím stabilnější ji budete mít.

Masér je více než živnostník. Je to do určité míry pán svého času a také poloviční kněz. Trpělivě vyslechne všechny radosti i strasti svého klienta a nechá si je pokorně pro sebe. Na tuto práci potřebuje mít speciální přípravu na psychohygienu, nebo opravdu dar od Boha, aby jeho bohumilá činnost nebyla jeho záhubou. Protože v případě, že si trápení svých klientů nosí domů, nedopadne dobře on, ani jeho rodina.

Psychohygiena je neskutečně důležitá a není dobré ji podceňovat. My maséři vlastně chodíme po poměrně tenkém ledě. Setkáváme se s bolístky našich klientů a odoláváme jejich přenosu na sebe.

Další výzvou pro nás maséry je, být vždy v pohodě. Klienti si k nám chodí odpočinout a nasbírat sílu. A také jsme jako ty celebrity, vždy a všude na očích. Jak se naše tvář a naše pověst dostává po povědomí více lidí, děláme sami sobě reklamu. Když s dětmi jezdím po zábavných akcích v okolí, v diáři si obvykle odnáším minimálně 2 objednávky na masáž.

Základem této reklamy je být viděna v co nejdokonalejším světle, klidná, milá a v pohodě. A i když bych si někdy ráda sedla zkroucená s nohou přes nohu, ulevila si shrbením nebo povolením břicha… vzpomenu si, že to není to, k čemu své klienty nabádám.

Důležité je chovat se tak, jak učíte klienty, jít jim příkladem, podobně jako u dětí.

A když potom potkám své známé a dáme se do řeči, občas to skončí tím, že přímo na místě opravuji tenisový loket, bolavé svaly na krku, nebo hůře se ohýbající koleno. Potom se přidávají další a další zájemci, kteří by také rádi využili moji pomocnou ruku. A ikdyž nevěděli, co dělám a neznali mě – tím, že mě vidí v akci, se o své bolístce zmíní a chtějí pomoci.

Pojďme k samotnému začátku, jak jsem se ke své klientele dostala

Bylo to především prostřednictvím jiných služeb. Můj salon je totiž hned vedle kadeřnictví. Pro získání klientely je to ideální, ke klidu při masáži už tak moc ne, ale detaily pro klied klientů stále ladím.

Úplně náhodou mě sousedka kadeřnice oslovila s tím, že by potřebovala namasírovat a opravit její bolavé tělo. Z denodenní práce měla unavené lokty, lopatky i bedra. A také ráda jezdila na kole a psa měla přitom na vodítku. Ideální pro vyrotování pánve a ztuhlost svalů v oblasti kříže. Od té doby s pejskem chodí pěšky a ví, že takové zlozvyky končí návštěvou u mě.

Opravila jsem ji a ona mě na oplátku začala doporučovat. Její perfektní služby vyhledává mnoho zákazníků, a jak už to bývá, v kadeřnictví se probere ledacos. Takže i to, že vás něco bolí. A ona s touto záležitostí posílá své klienty rovnou ke mně. Před masérnou mám dostatek vizitek s kontaktem a klienti, kteří míří směrem kadeřnictví, si je mohou vzít. A to je jedna z cest, kdy pomáhám tomu, aby se klientela ke mě dostala..

Podobně to bylo i na pedikúře.

Když si budete myslet, že už leccos víte a máte vyzkoušeno na blízkých členech rodiny a známých, zaměřte svou pozornost na kolegy ve službách. Určitě vaši pomoc ocení, a když jim dáte na začátek drobnou slevu (abyste je nalákali vás vyzkoušet), bude to milé gesto. Můžete se také dohodnout na vzájemné spolupráci. Každý máme specializaci ve svém oboru, a když pochopíme, že pomáhání si je nám ku prospěchu, může nás to jen obohatit. Já mám takto v okolí několik kolegů, které ráda navštěvuji díky jejich specializaci. Je to napříkald TČM, nebo regrese. A když cítím, že moje ruce nestačí, odesílám klienty na pomoc přes psychiku, nebo TČM.

Udělejte si seznam lidí pracujících ve vašem okolí. Může to být například prodavačka ve zdravé výživě, vaše účetní, nebo finanční poradce, kosmetička, pedikérka, nehtařka… Všichni tito lidé ve službách o vás mohou dávat svým klientům vědět. A když se vám jim opravdu podaří pomoci, je úspěch blízko.

Další možnosti, jak dát o sobě vědět

Mám také vytištěné dárkové poukazy. Slouží nejen jako dárek, ale ráda je využívám jako formu poděkování. Například na Vánoce je dostaly paní učitelky ve škole a školce našich dětí. Jsou v kontaktu s velkým počtem lidí, slovo dá slovo a stačí se zmínit, že něco bolí a člověk s tím chce něco dělat, jen neví co a kde. A spokojený klient doporučí vás.

Dobrá pověst a spolupráce profesionálů

Při masáži také povídám lidem o tom, jak je vše v lidském těle propojeno, jak svaly navzájem souvisí a co potom vzniká za bolesti a omezení. Klienti si na to často vzpomenou, když slyší, že jejich blízcí mají podobné potíže a pošlou je ke mně.

Hodně z těchto rad se snažím masérským kolegům předat ve výukových videích na svém webu. Na tyto věci jsem si přišla po letech praxe a také díky tomu, že mi bylo shůry dáno. Řadu bolestí a omezení mě naučilo moje tělo. Ne na dlouho, ale jako lekce na pochopení a vyzkoušení technik ke zlepšení to stačilo. Vy už tak dlouhou cestu jako já ujít nemusíte. Vše je připraveno, jen se podívat na můj web.

V dnešní době jsou velmi populární sociální sítě, ale co se týče samotných masáží, tak na reklamu jsem je téměř nevyužila. Ústní podání pro mě bylo vždy spolehlivější, takže ze začátku, když byli klienti spokojeni, jsem jim říkala: „A pokud znáte někoho, kdo má nějaké bolístky na těle, klidně ho pošlete. Podíváme se, co se s tím dá dělat.“ A dnes mi volají klienti, kteří jsou ochotni za mnou jet i hodinu cesty, abych jim pomohla. Mají maséry blíž, ale na mě mají pozitivní ohlasy od svých známých, kterým věří, a tak neváhají vyzkoušet mě.

Před pár měsíci se stala taková veselá příhoda, kdy mi volal jistý pán, jestli se může objednat na masáž. Ještě se neuložil na lehátko a ptal se, jestli může přijít i kolega, že je také „rozbitý“. Tento muž ke mně chodí pravidelně už půl roku a poslal ke mně i své známé, ti poslali své blízké a ti další známé… a už je to „třetí generace“ doporučení, celkem asi 9 lidí. A nejkurióznější je, kde se o mně dozvěděl. To prý byl v lese a potkal bývalého kolegu s manželkou. Paní za mnou chodí už od začátku mého působení a jak ji znám, vychválila mě až do nebes. Poslala ho s tím, že si umím poradit snad se vším…  Asi ano, když už se to ví i v lese! A stává se, že klienti volají a chtějí pomoci s kolenem, trojklaným nervem, tenisovým loktem… jedna lepší kuriozita za druhou.

Dále jsem se snažila mít vytvořené letáčky o nabízených službách. Takže jsem vždy poprosila spokojeného zákazníka, aby letáček vyvěsil v práci. A postupem času se to vyplácelo. Čím více možností vyzkoušíte, tím rychleji a více budete vyhledáváni.

Nutným základem ale stále zůstává mít znalosti. A nebát se tyto znalosti používat na různých lidech. Znát odlišnosti a reakce různých jedinců. Mám pár klientů, kteří mi říkají „dělej si se mnou, co chceš, hledej a zkoušej, hlavně když to pomůže“ a to je obrovské plus. Každý jsme originál, a co platilo u jednoho, nemusí platit u dalších tří. I kdyby to na první pohled mohlo vypadat shodně, nevsázejte na to.

Na některé klienty můžete tlačit a jiní zase potřebují pomalé a jemné hmaty. Sama z toho nemohu vytvořit pravidlo, jestli jde o jedince hubeného, nebo zavalitého, šlachovitého, nebo „udělaného“. Nejdůležitější je charakter a to, co si člověk za život nastřádal v psychice. Na citlivé jedince je obzvláště potřeba jít opatrně, pomalu a jemně. A dát jim zodpovědnost za své tělo. Několikrát zdůrazňuji, aby hlásili nepohodlí a brzdili mé hmaty, když jim nebudou příjemné.

A když už konečně najdu to správné, říkám jim: „A teď si to pamatujte!“, já to asi za čas vědět nebudu, ale když se připomenete se svou specialitkou ohledně masérského hmatu nebo svalu, ráda vám zase ulevím od bolesti. Z tohoto důvodu nemám žádnou kartu pacientů. Z hlediska GDPR je to další starost a navíc při mém počtu klientů nemám kdy si co zapisovat.

Klienti se ve svém okolí rádi svěří s tím, že jim je lépe. To mi věřte! U mě to funguje spolehlivě. Takže věřím, že i vy si touto cestou pomůžete k rozrůstání klientely.

Jsem masérka tělem i duší, pro tělo i duši. Pomáhám lidem vrátit jim jejich pohyb bez omezení a bolesti, aby mohli pracovat, sportovat a žít tak, jak byli zvyklí. Více o mě se dočtete zde >>

Hledáte více? Podívejte se na 

další e-booky, které jsem napsala

Manuál maséra profíka
Eva Kupilíková

eBook, který může změnit vaši masérskou praxi.

Masér v lékárničce pro celou rodinu
Eva Kupilíková

eBook, který Vám ukáže možnosti pro celou rodinu.

Moje první masérna
Eva Kupilíková

eBook, vám řekne jak si vybudovat první masérnu

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.