Rozhodli jste se otevřít si vlastní masérnu? Pustit se do podnikání naplno a konečně začít plnit svůj sen o vlastní práci bez šéfa v klidném a harmonickém prostředí?
V článku vám objasním několik důležitých bodů, které při jejich dodržení usnadní vaši cestu, a hlavně povznesou celkové počínání v péči o klienty na vyšší úroveň, protože příjemná atmosféra podporuje úlevu a pocit bezpečí.
Najít vhodné prostory je základ a to nemusí být jednoduché. Je to ale základ k tomu, aby:
1. vás našli a s tím souvisí účelná navigace, zviditelnění anebo také správné navedení při samotném objednávání. Ujistit se, že klient ví, kde vás hledat a co pro něj může být záchytným bodem, je základ. Důležité je mu říci, kde může parkovat, nebo jakou linkou z jeho směru je nejsnazší vás navštívit.
2. se u vás cítili bezpečně, uvolněně a spokojeně. To má základ v teplotě místnosti, klidu od rušivých elementů, útulnost prostředí a další prvky, kterým se budeme ve článku věnovat.
3. vás komfortně mohli navštívit, zaparkovat atd. Proto je výhodou bezbariérový přístup, nebo jen několik málo schodů, výtah, či snadná obslužnost dopravy.
Dobře a účelně si prostory zařídit a vybavit už by mělo být potěšením. Toto je několik tipů, které by vám v tom mohly pomoci:
Často se setkáte s tím, že požadavky ke zřízení bude mít každá hygienická stanice jiné. Ne o moc, ale vše se skládá z detailů. Proto před zahájením vašeho provozu konzultujte své požadavky, možnosti a přání vždy s konkrétním pracovníkem. Vyhnete se tak zbytečným neshodám a zdlouhavému procesu.
Dokument, který pro hygienickou stanici sepisujete, se jmenuje Provozní řád a je pro každého maséra a každou provozovnu individuální. Proto pokud jste mobilní masér a také masírujete v masérně, potřebujete dva Provozní řády. Stejně tak každý masér pracující v jedné provozovně má svůj PR. Standartní doba pro jeho potvrzení je 30 dní, proto s tímto časem počítejte a vše pečlivě naplánujte. Bez PR nemůžete svoji práci začít.
Maximální prostor stanoven není, ale je zapotřebí zohlednit to, že velké prostory nepůsobí útulně a hůře se vytápějí. Pokud to tak ale je, snažte se prostor opticky zmenšit a členit ho nábytkem.
Základem všeho je zvážit umístění lehátka. Kde bude mít klient hlavu a kde nohy.
Hlavová část lehátka by měla být co nejdále od vstupních dveří, protože jen tak se klient na lehátku bude cítit nejbezpečněji. Vždy zvažte, aby při příchodu od dveří nebylo vidět na lehátko. A to třeba umístěním zástěny, závěsu, paravánu, nebo jednoduše tím, že budete dveře zamykat, či budou mít bezpečnostní opatření v podobě koule na dveřích.
Přemýšlejte prakticky: Vytvořte klientům koutek pro převlékání, kde bude mít svoje křeslo, židli, nebo němého sluhu.
Vhodný je i stoleček na odložení brýlí, klíčů, telefonu, kabelky… Šperky a brýle jsou jednou z často opomíjených předmětů, proto by klient měl mít přehledné místo k jejich odložení.
Příjemným bonusem je koutek k odpočinku, kde si s klientem můžete sednout a vést nerušený rozhovor, či tam na něj může čekat jeho doprovod. Vhodná jsou křesla, stoleček, nebo malá pohovka…
Osvětlení je vhodné tlumené a hlavně tiché. Například zářivky jsou špatnou volbou a pokud je vaše provozovna má, při práci používejte raději přidanou lampu. Klienti si při tlumeném světle lépe odpočinou a pokud leží na břiše s hlavou v otvoru, mají často zavřené oči. Jejich otevření do přímého světla je pak značně nepříjemné. Proto místo centrálního světla je příjemná lampa, nebo několik bodových světel umožňujících intenzitu svícení dle potřeby.
Určitou atmosféru světla dopomohou vytvořit i svíčky, kdy je bezpochyby nutné dbát na bezpečnost a umísťovat je do bezpečného svícnu, aby vosk neukapával okolo.
Barvy
Stěžejní dominanta pro vytvoření atmosféry. A jak vybrat tu základní, od které se vše odvíjí?
K terapeutickým činnostem jsou vhodné teplé pastelové barvy. Například hnědá, oranžová, žlutá.. tyto v kombinaci s bílou, či dekorem dřeva jsou ideál. Do budoucna se vám může stát, že budete potřebovat další kus nábytku, a proto volte takový dekor, který není výstřelkem módy a bude snadné ho v budoucnu také koupit. Potom by vám daný kus neseděl barevně do komplexu a celé by to mohlo působit rušivě.
Podrobnější informace k tomu, jaké instituce pro zřízení potřebujete navštívit a které drobné detaily by měla vaše masérna mít, abyste se vy jako maséři cítili bezpečně a aby to pro klienty bylo příjemným prostředním je pečlivě poskládáno v ebooku Moje první masérna.
Příliš bílé barvy v kombinaci s leskem kovu působí příliš lékařsky, a to může některé klienty držet v určitém napětí. Stejně tak oblek maséra se nemusí držet na čistě bílou, ale barevné tričko k bílým kalhotám, je příjemné rozjasnění.
Maséři sice umí pomáhat od bolesti, ale nejsme lékaři, abychom museli mít „bílý plášť. Co je ale nezbytně důležité, je úprava maséra. Ten má svoje oblečení čisté, voňavé a pokud se při své práci potí, měl by na toto myslet a mít v masérně zásobu čistého oblečení, antiperspirant a k provonění prostoru používat aroma oleje, či vonné tyčinky.
Pachy, které se během pobytu v masérně vytvářejí, je nutné vždy po odchodu klienta vyměnit. Vyvětrat, nebo zapnout čističku vzduchu. Přítomnost difuzéru, nebo aromalampy, je zpříjemněním, které umí vytvářet pozitivní atmosféru. Můžete také klientovi nabídnout, kterou vůni do prostoru pro něj zvolíte. Dejte mu možnost volby užít si svůj okamžik po svém.
U vchodových dveří určitě potřebujete místo k odložení svršků, tedy věšák na bundu či kabát a nejlépe velkou lžíci na obouvání. Dále pak zrcadlo, u kterého se klienti mohou ujistit, že do světa odchází upravení.
Případová studie:
Představte si masérku Janu, která si otevřela svůj první salon. Díky dobře promyšlenému designu místnosti, kde zohlednila všechny výše uvedené tipy. Vybrala si svůj směr masáží a nadále se v oboru zdokonaluje. Má klienty, kteří se rádi vracejí a dále jí doporučují. Je nyní vyhledávána pro svoji odbornost a prostředí, ve kterém pracuje veškerou úlevu jen podtrhuje.
Správné zařizování masérské místnosti je investicí do budoucnosti vašeho podnikání. Pokud budete dbát na detaily, jako je volba a umístění nábytku, výběr barev, dekorací a hlavně zajištění pohodlí pro klienty, vytvoříte prostředí, které podporuje relaxaci a efektivní práci. Vyřešíte tak do budoucna zbytečné komplikace se změnou adresy, upozorňováním klientů na změny, aktualizaci plakátů, vizitek, poutačů… a veškerá práce je tímto ušetřená.
Klienti mají rádi stálost a mnozí vítají změny těžce. Stává se mi, že někteří noví klienti se nechávají doprovázet tím, kdo u mě už na masáži byl a cestu zná. Chtějí svoji jistotu, tak jim ji dopřejte!
Hledáte více? Podívejte se na
další e-booky, které jsem napsala
eBook, který může změnit vaši masérskou praxi.
eBook, který Vám ukáže možnosti pro celou rodinu.
eBook, vám řekne jak si vybudovat první masérnu